Az SZTE Klebelsberg Könyvtár 2011-ben megkezdett minőségfejlesztési tevékenységének részeként évente végez olvasói elégedettségmérési vizsgálatokat. Az idei felmérés 2013. október 14–20. között zajlott, melynek keretében minden szolgáltatásunkra kiterjedő online kérdőívet tölthettek ki a felhasználóink. Nagy örömünkre szolgál, hogy nagyszámú válasz érkezett be, amiből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy olvasóink számára ugyanolyan fontos, hogy a Könyvtár minél magasabb szintű szolgáltatásokkal várja látogatóit, mint nekünk. Az 50 kérdésből álló felmérést 1680 olvasó töltötte ki, ebből 1652 válasz magyar, 28 angol nyelven érkezett. Külön öröm volt számunkra, hogy igen sokan – mintegy 700 válaszoló – írt szöveges értékelést, osztotta meg velünk személyes tapasztalatait.
A kérdőív az alábbi témakörökben vizsgálta az olvasók elégedettségének mértékét:
- A könyvtárhasználatról általában (helyben, távolról; gyakorisága stb)
- Vélemény a szolgáltatásokról egyenként: könyvállomány, folyóiratok, olvasói terek, kölcsönzés, raktári kiszolgálás, számítógépek, wifi, katalógus, elektronikus tartalmak, proxy.
- Tájékoztatás általában: honlap, plazma kijelzők, plakátok, túrák.
- Munkatársak segítőkészsége (kölcsönző, tájékoztató, szakolvasók, operátorok).
- PR-tevékenység: programjaink, kvízek, játékok, könyvtári éjszakák, rendezvények, kiállítások.
Számunkra nagyon sok tanulsággal szolgált ez a felmérés, hiszen első kézből kaphattunk visszajelzéseket a szolgáltatásainkról, illetve ezen keresztül mindennapi munkánk hatékonyságáról. Mi, itt az SZTE Klebelsberg Könyvtárban, az olvasói véleményeket rendkívül fontosnak tartjuk, hiszen segítségükkel tudunk javítani jelenlegi szolgáltatásaink minőségén és a visszajelzések tükrében tudjuk új fejlesztéseinket a felhasználóink igényeinek megfelelően kialakítani. Ezúton is szeretnénk tehát minden válaszolónak megköszönni, hogy kitöltötte a kérdőívünket!